6

سابقه نامزدتان را در سامانه «انتخاب ایران» بخوانید



سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: مردم می توانند با مراجعه به سامانه «ایران را انتخاب کن» سوابق کاندیدای مورد نظر خود را استعلام کنند.

به گزارش ایسنا، محسن اسلامی در گفت وگویی در خصوص تمهیدات وزارت کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره شورای اسلامی، اظهار کرد: این دوره از انتخابات در 15 استان کشور در 22 استان کشور برگزار می شود. حوزه های انتخابیه، 11500 شعبه رای گیری رای گیری می شود. انتخابات 31 اردیبهشت در 8 حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم آباد، قائم شهر و ملایر به صورت الکترونیکی برگزار می شود. وزارت کشور نیز برای این 8 حوزه انتخابیه تعرفه کاغذ ارسال کرد.

وی با اشاره به فرمت برگه نرخ آرا گفت: در مرحله اول به دلیل برگزاری همزمان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، نرخ ها یکپارچه شد اما در مرحله دوم فقط نرخ رای گیری مختص انتخابات مجلس است که بر اساس آن تعرفه دور دوم انتخابات کوچکتر و به سبک ایرانی اسلامی طراحی شده و به استان های مربوطه چاپ و ارسال می شود و مشکلی ندارد. در مورد تعرفه های انتخاباتی

وی ادامه داد: تبلیغات مرحله دوم شورای اسلامی شهر از ساعت 0:00 روز 23 اردیبهشت ماه در فضای مجازی و واقعی آغاز شد و به مدت یک هفته ادامه دارد. دستورالعمل آگهی و قانون مربوط به آگهی های ابلاغی در مرحله اول ملاک عمل خواهد بود لذا از متقاضیان تقاضا می شود بر اساس آن اقدام نمایند. نامزدهای انتخابات باید وارد سامانه مالی انتخابات شده و منابعی را که برای تبلیغات به دست آورده اند ثبت کنند و نامزدها باید تلاش کنند تا سقف مصوب هزینه های انتخاباتی خود را تجاوز نکنند. سامانه انتخاباتی ایران با هدف اطلاع رسانی به مردم از زندگی نامه، زندگی نامه و سوابق نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می شود و مردم می توانند برای اطلاع از سوابق کاری نامزدهای مورد نظر خود به این سایت مراجعه کنند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: کسانی که باید در همان حوزه انتخابیه در دور اول رای داده باشند و یا اصلا در کشور رای نیاوردند می توانند در دور دوم رای دهند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا