6

۴۳۰۰ متر مربع از اراضی کشاورزی نیشابور آزادسازی شد



ایسنا/ خراسان رضوی رئیس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی نیشابور از تخریب 10 مورد دیوار و آزادسازی 4 هزار و 300 متر مربع زمین کشاورزی خبر داد.

شهاب جهانداری 23 اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس وظیفه ذاتی این رهبری و با توجه به حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و بازدید از محل همکاران جهت تشخیص علیرغم تذکرات داده شده به واحدهای فوق الذکر، هیچ تمهیدات موثری توسط مالکان انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین اجرای حکم تخریب مربوط به زمین هایی بود که اطراف آن دیوار کشیده شده است، تصریح کرد: در حالی که اجرای دیوار مانع از دید کارشناسان به داخل می شود و مردم مشغول ساخت ویلا در داخل زمین هستند، همه اینها دیوار تخریب شد

رئیس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی نیشابور گفت: این اقدام قانونی منجر به تخریب 10 مورد دیوار به مساحت 560 متر مربع، یک استخر شنا به مساحت 50 مترمکعب و تخریب شد. یک تابلوی راهنمائی مربوط به راهسازی و نقشه کشی و در این رابطه اراضی کشاورزی به مساحت 4300 مترمربع.

جهانداری تصریح کرد: با وجود تذکرات و تذکرات مکرر به شهروندان در نشریات، رسانه های عمومی و پیام رسان ها برای استعلام در هنگام خرید اراضی کشاورزی و باغات، متأسفانه برخی سودجویان ضرر و زیان را به خریداران وارد می کنند و مالکان جدید به استعلامات لازم از تعاونی توجه نمی کنند. ادارات و ارگان ها به خود آسیب و زیان وارد می کنند.

همچنین مدیر جهاد کشاورزی نیشابور در مجموع 12 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی جاده بوژان نیشابور روستاهای حمیدآباد زیر محوطه و حصار بوژان با حضور قانون انفال و یگان گارد بیت المال. با محوریت اداره امور کشاورزی جهاد کشاورزی با حضور نیروهای انتظامی اداره دوازدهم به عنوان نماینده دادسرا، مصوبه تبصره 2 ماده 10 قانون حمایت از مصارف را ابلاغ کرد. اراضی زراعی و باغی.

علی مبارکی افزود: کشاورزی اساس استقلال کشور، محور توسعه پایدار، اقتصاد مقاومتی و امنیت غذایی جامعه است و زمین کشاورزی به عنوان پایه تولید مواد غذایی مهم ترین رکن حیات و اعتماد بشر برای همه نسل ها است.

وی افزود: بر اساس تبصره 2 ماده 10 قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغات، عوامل جهاد کشاورزی موظفند نسبت به تخریب ابنیه و ابنیه اقدام و زمین را به حالت اولیه بازگردانند. حالت اولیه در حضور نماینده دادسرا.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور تصریح کرد: ساختمان ها و تأسیسات، حفاری و خاکریزی، حفاری، انباشت، حصار کشی، ساخت سوله و آلاچیق، آتش زدن بقایای بقایای، قطع و ریشه کنی و خشک شدن باغات، احداث پارک و فضای سبز، حوضچه ذخیره آب. و محوطه سازی یکی از موارد تغییر کاربری می باشد که به عنوان کشاورزان محترم توجه داشته باشید که کلیه موارد ذکر شده جرم محسوب می شود و با قاطعیت برخورد خواهد شد.

این مسئول از مردم به ویژه روستاییان زحمتکش خواست از هرگونه ساخت و ساز یا محصور در اراضی زراعی و باغی خودداری کنند و قبل از هر اقدامی استعلام لازم را از رهبری جهاد کشاورزی شهرستان و در تخریب و تغییر زمین دریافت کرده باشند. هدف از اراضی کشاورزی، سیگنال به سامانه 131 خطوط ثابت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا